Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu
-->

Mother

Thursday 22 January 2015

SOP Format (With Out Peach)


FAKHRUDDIN TEXTILE MILLS LTD
(A Sister Concern Of Urmi Group)
Gorgoria Masterbari,Sreepur,Gazipur.
Standard Operation Procedure ( SOP)
Buyer Name: Toray Int.
Reference no: 21552
Style:Kumeri
Color: Black
A.   Yarn & Knitting:
Yarn Count & Type
75D/72F XIAMEN XIANGLU POLY
M/C Dia
28X28
Elasten Brand & Lot
20D(CARORA)
Required Dia & GSM
50" & 120
S/L
2.7/0.95
Grey Dia &  GSM

Fabrication
90%POLYESTER 10% LY S/J
B.   Wash & Heat set Program :
Wash Program :
Heat Set Program (Bruckner):
RC-9
1 gm/Littere
Temperature
195'c
TFV
2 gm/Litter
O/Feed
40-50
Soda
1gm/Litter
Speed
26 m/min
Temparature
60'C
Stretching %
6%
Run Time
20 Min
Chemical
Water


Fabric Pass System
1st By Water , 2nd by pass
҉  Important Information to be followed: Entry point tension roller should less cripping, dancing roller pressure 2bar. Elongation after H.set should be (-6%).
C.  Dyeing Process:
Pre-Treatment:
Dyeing Recipe :
Dyeing Process:
Soaping:
P.S-1gm/litter                                                     Soda-2gm/litter                                             Process-(80X20 min)
Allilon Yellow CHF-0.44%                                         Allion Black HF-5.0%                                                    Rifa Black SRN-3.20%
130X45 min
1st Reduction                                             R98: 1.5g/li, Custic: 2g/li, 80X20 min.                                                   2nd Reduction                                              R98: 1g/li, Custic: 2g/li,        80X20 min

҉ Important Information to be followed: Check wash fastness (3 - 4) before finishing. Stem gradiant strickly mentain &monitor in dyeing.Fabric should be water dried before finish(Temparature: 130'C)
D.  FinishingProcess:
Bruckner:
Temperature
160'c
O/Feed
20%
Speed
26 m/min
Stretching %
4%
Chemical
1st padder -Tod heat 2:3%,CTL:0.15%,                               2nd padder-NS:40 gm/litter.
҉ Important Information to be followed:Wicking should be check after finish. Fabric handfeel should be same with approved quality swatch.

No comments:

Post a Comment