Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu
-->

Mother

Thursday 22 January 2015

Dyeing process for Cotton/Viscos/CVC (White) fabric

Dyeing process for Cotton/Viscos/CVC (White) fabric


NOF(Detergent)                                                           Before 600C temperature
1
g/l
CL(Anti-Creasing)                                                       Before 600C temperature
1.5
g/l
GAL(Stabelizer)                                             
             Before 600C temperature
0.3
g/l
2UD(Sequester)                                                           Before 600C temperature
0.3
g/l
Caustic                                                                           (600CX5Min Dosing)
3.0
g/l
Per-Oxide                                                                       (700CX5Min Dosing)
6.0
g/l
Syno white 4BK (Brightener)                                        D.T:15 Min At  700C
..

Process (80/980C X 15 Min)
Normal hot                                                                                                              (900C X 10 Min)
Normal wash (Cold)                                                                                                           Drain out
Acetic Acid                                                                                PH Check :4.5
1
g/l
Enzyme
0.3
%
                                            No Darn out Hot wash (800C X 10Min)                                Drain out
Cold wash
Seffner (400C X 10Min) No wash Just darn out.
E.N.D

No comments:

Post a Comment